Je ráno poslední pracovní den 47. týdne roku. Krátce po čtvrt na osm v pátek 26.listopadu 2010, vyhlašuje Krajské operační a informační středisko HZS Karlovarského kraje na základě přijatých informací, poplach jednotkám ve druhém stupni požárního poplachového plánu na požár výškové budovy v Karlových Varech část Drahovice. Naše družstvo vyjíždí s CAS 24 T815 TERRNo1 do dvou minut od vyhlášení poplachu, jelikož krátce před tím začal na zbrojnici listopadový školící den celé chodovské jednotky. Všichni ve vozidle poznali, podle hlášení v radiostanici, že to nebude obyčejný požár. Operační důstojník KOPIS určuje trasu pro nejrychlejší příjezd na místo události a hasiči ve vozidle se vybavují vším potřebným vybavením pro nejsložitější variantu požáru. K místu požáru najíždíme ve stejné chvíli jako dobrovolníci z Ostrova přes Pražský most, ulici Mattoniho nábřeží, ulici Prašnou do ulice Vítězná. Na místě je již vidět střecha budovy zahalená do černošedého kouře a několik hasičských vozidel karlovarských profesionálů.

Členové Sboru dobrovolných hasičů Chodov se v průběhu srpna osobně podíleli na pomoci v oblastech postižených bleskovými povodněmi. Byla zorganizována výprava ve spolupráci s dobrovolnými hasiči z Lokte a Horního Slavkova. Celkem dvě družstva členů chodovských hasičů vypomáhala na Chrastavsku v obcích Nová Ves a Bílý Kostel po dobu dvou víkendů. Jejich hlavní činností z důvodu předpovědí nepříznivého počasí bylo ve spolupráci s armádou a potápěči čištění koryt vodních toků od polomů. Touto cestou je třeba poděkovat vedení města Chodova za zajištění potřebného technického i logistického zázemí, členům chodovské jednotky za osobní obětavost a velmi náročné pracovní nasazení a samozřejmě i místním lidem, kteří v nelehké situaci zajistili týlové zabezpečení pro naše hasiče.

Přesně po 157 dnech, ve středu 23. září, mohl náš velitel zásahové jednotky nahlásit status „6“ „Návrat na základně“ znovuzrozené cisternové automobilové stříkačky CAS 20 Tatra 815 TERRNo1. Tato CAS 20 S2Z byla opravena, po dubnové dopravní nehodě cestou k zásahu, ve firmě Tatra Kopřivnice a THT Polička. Jsme všichni rádi, že vozidlo je zpět u naší jednotky a tento týden uvedeno do připravenosti k výjezdu.

Dnes proběhla inspekční cesta do Poličky k firmě THT, která provádí opravu naší havarované cisterny. Samozřejmě to bylo až po odstrojení, kontrole a opravě podvozku v továrně Tatra v Kopřivnici.

Návštěva byla směřována k doladění technických specifikací tzv. maličkostí, dovozu některých technických prostředků dodávaných ve vozidle a dojednání právních detailů. Samozřejmě každý kdo cestoval dnešní den do Poličky, byl zvědav na fázi rozpracovanosti montáže naší CAS 20 S2Z. V boční hale, vedle které jsme našli torza rozbité nástavby snad jako odstrašující příklad, stála vedle několika dalších strojů naše Tatra. Má již jasné kontury a vzhled hasičského vozu.
Zrovna se na ní provádějí elektrikářské práce. Náš velitel s hlavním strojníkem jednotky, procházejí vozidlo ve společnosti zástupce firmy THT a místních odborných pracovníků. Navzájem si vysvětlují detaily práce a nové možnosti zpracování konkrétních prvků na vozidle. Stav rozpracování nás přesvědčil, že je reálný termín dodání a to do začátku letošních oslav.

 

Z technických důvodů nelze na těchto stránkách zatím ukázat fotografie stavu, proto koukněte na soukromý blog (http://copter.blog.cz/0908/znovuzrozeni-hasicske-cisterny), kde je několik fotografií z dnešní návštěvy v THT Polička.


V neděli 19. dubna v 17:44 hod. byl vyhlášen poplach naší jednotce na požár skladu pneumatik určených k recyklaci u Vřesové. K zásahu vyjelo první družstvo s cisternou předurčenou na hašení požárů. V 17:54 byl vyhlášen poplach pro druhé družstvo, které vyjelo s CAS 20 T815. Při jízdě k zásahu v katastru Staré Chodovské, vyjelo z vedlejší silnice do směru jízdy naší cisterny osobní vozidlo, které bylo plně obsazeno. Náš řidič provedl úhybný manévr, aby nedošlo ke srážce s osobním vozidlem, které by jistě bylo 18 tunovým náklaďákem zcela zdemolováno. Naše zásahová cisterna měla v té době na tachometru rychlost okolo 70 km za hodinu a na přehledném úseku, kde je vidět z křižovatky na každou stranu přibližně 300 metrů, vyjelo osobní vozidlo 15 metrů před vozidlo hasičů.

Podle slov hasičů v kabině proběhlo všechno velmi rychle. Strojník zareagoval tak, aby zachránil životy lidí v osobním automobilu. Bohužel zásahové vozidlo se dostalo ke krajnici a řidič aby cisterna neskončila daleko od silnice, kde by došlo k několikanásobnému převrácení 18tunového kolosu, stočil auto zpět ke středu silnice, kde se převrátilo na střechu. Po převrácení na střechu bylo v kabině vozidla pár vteřin absolutní ticho. Velitel, který byl lehce zraněn a ostatní hasiči, kteří byli nezraněni, začali pomáhat zraněním kamarádům ven z vozidla a poskytovat první pomoc.V té době se k nehodě vrací vozidlo městské policie, které jelo chvilku před cisternou, a zraněným hasičům také poskytují první pomoc. Při nehodě došlo k vážným zraněním dvou hasičů, a ke dvěma lehkým zraněním.

Na místo přibíhají lidé z okolních domů. Dva lidé, muž a žena, pomáhají s poskytováním první pomoci, ale většina si nehodu jen fotí a natáčí na mobilní telefony. Velitel ač zraněn organizuje povolání záchranných složek a informuje krajské operační a informační středisko o vážné dopravní nehodě zásahového vozidla při cestě k zásahu. Na místo dojíždí VEA Renault Kangoo naší jednotky a osádka se zapojuje do záchranných činností a především poskytování psychické podpory účastníkům nehody. Na místě ještě před příjezdem záchranářů jsou sdělovací prostředky, které směřovali k požáru u Vřesové, proto ve zprávách a na internetu byly záběry, které každý vidí nerad. Na místo je vyslána policie ČR, vozidla ZZS a jednotka HZS ze stanice Karlovy Vary na pomoc zraněným a postiženým z nehody. Lékař ZZS rozhoduje, že nejvážněji zraněný hasič bude letecky přepraven do nemocnice v Plzni. Ostatní jsou vozidly ZZS odvezeni na vyšetření do nemocnice v Sokolově. Vrtulník pro zraněného hasiče přistává na hřišti v Chodově na místě zajištěném jednotkou z Karlových Varů.

Na místě probíhá vyšetřování policií ČR. Ostatní hasiči naší jednotky, čekali s obavami na další zprávy o zdravotním stavu zraněných kamarádů. Hlavně pro ty, co poskytovali první pomoc, to muselo být psychicky náročné. Také první družstvo, které bylo na místě požáru, se dozvídá o nehodě naší druhé cisterny. Velitel, který byl zraněn lehce na hlavě, je odvezen policií k výslechu o nehodě. Další z hasičů, který byl zraněn na ruce a s ramenem, se po ošetření vrací na hasičskou zbrojnici. U hasičů, kteří byli nejhůře zraněni, probíhají v nemocnicích různá vyšetření celkového stavu. Dozvídáme se, že oba dva jsou relativně v pořádku. U žádného nebyla zjištěna žádná zlomenina, měli dýchací potíže a jsou dost potlučeni. Lékaři dávají velké šance na brzké uzdravení. Dva členové posádky havarované cisterny, kteří byli nezraněni, se dobrovolně hlásí do skupiny, která bude v nočních hodinách střídat kolegy u požáru.

Dneska ráno jsem obdržel informaci o tom, že zraněný kamarád, který byl letecky přepraven do Fakultní nemocnice v Plzni, bude dnes propuštěn do domácího léčení. Druhý hasič, který leží v sokolovské nemocnici, zůstává na pozorování až do konce týdne.Všichni doufáme že, budou všichni v pořádku a vrátí se k práci hasičů. Škoda na cisterně byla zatím odhadnuta na 5 milionů korun, ale samozřejmě bude záležet na vyjádření výrobce, až vozidlo kompletně odstrojí. Vyšetřování nehody je v rukou policie ČR a proto se více nebudeme k nehodě vyjadřovat.O požáru skladu pneumatik přineseme samostatný článek. Jakékoli kopírování fotografií je zakázáno.