Ve středu 7. května byla na tísňovou linku Telefonního centra tísňového volání přijata elektronická automatická informace o dopravní nehodě z mobilního telefonu. Operátor tísňové linky provádí standardní ověřování informací, ale na zpětné volání nikdo neodpovídá. Dalším postupem, který je dán operačními postupy a předpisy, je informace vyhodnocena jako dopravní nehoda se zraněním osob, které nereagují. Krajské operační a informační středisko Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje událost klasifikuje jako dopravní nehoda vyproštění a vyhlašuje poplach pro jednotky určené poplachovým plánem a předurčené na řešení dopravních nehod na pozemních komunikacích.
K avizované nehodě v Mírové vyjíždí jednotka HZS karlovarského kraje centrální stanice Karlovy Vary a jednotka SDH Chodov. My vyjíždíme v čase 15:32 hodin s cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 20 Scania. Po příjezdu všech složek IZS, to znamená i ZZS a PČR, na určené souřadnice, nebyla žádná nehoda nalezena. Přesto se na základě zkušeností provádí průzkum okolí, ke zjištění, zda havarované vozidlo není mimo komunikaci. Žádná nehoda nebyla nalezena, ale byl nalezen aktivní mobilní telefon, ze kterého byla odeslána automatická nouzová informace. Telefon přebírá Policie ČR a hasičské jednotky se vrací na základnu.