Ani poslední lednový den nezůstal klidný pro sloužící družstvo chodovských hasičů. 31. ledna v 14:23 hodin byl vyhlášen poplach jednotce SDH Chodov na požár dřevěného odpadu v katastru obce Mírová. Na místo vyjelo družstvo 1+5 s vozidlem CAS 24 T815 TERRNo1. Po příjezdu k rybníčku v Mírové směr Jenišov je zjištěno, že hoří travní porost asi 2x2 metry a o deset metrů dál je další ohnisko 1x1 metr. Jednotka použila k uhašení džberovou stříkačku a vysokotlaký proud. Příčinou požáru bylo vypalování kabelů.

28. ledna při výcviku na rybníku „Bílá voda“ byl vyhlášen poplach chodovské jednotce na otevření uzavřených prostor v ulici Smetanova. Majitelka bytu, si zabouchla dveře, a protože měla na zapnutém plynovém sporáku jídlo, hrozilo nebezpečí z prodlení vzniku požáru ve výškové budově. Družstvo (1+5), které aktivně necvičilo záchranu v ledové vodě, vyjelo na místo události s CAS 20 T815.  Jednotka po příjezdu na místo byt otevřela a po ověření totožnosti majitelky bytu se vrátila do prostoru výcviku.

28. ledna - den školení a výcviku, začal tím, že v 6 hodin a 55 minut vyhlásilo Krajské operační a informační středisko poplach na kouř z výškové budovy obytného domu v ulici Obránců míru v Chodově. Na místo vyjeli jednotky SDH Chodov (1+9) s CAS 24 T815 Terrno1 a AZ 30 IFA, HZSp Sokolovská uhelná (1+5) s VEA Lada Niva a CAS 20 T815 Terrno1 Portugal, HZS Karlovarského kraje ze stanice Sokolov s CAS 24 Scania P340 a AZ 37 Iveco Magirus.

Průjezdnost ulic pro zásahovou techniku je problém v každém městě. V Chodově je to velký nešvar, se kterým se setkáváme skoro u každého výjezdu. Ani úterní den 27. ledna dopoledne tomu nebylo jinak. Krajské operační a informační středisko HZS Karlovarského kraje nás vyslalo na únik ropných produktů z osobního vozidla do ulice Revoluční v Chodově. Poplach jednotce byl vyhlášen v 10:42 hodin a družstvo 1+5, které vyjelo s CAS 20 T815, mělo čas výjezdu do 2 minut od vyhlášení. Bylo to proto, že členové zásahové jednotky, kteří pracují na směny, měli volno a zároveň se zaměstnanci městského záchranného systému zrovna nacházeli na zbrojnici.

Poslední výjezd tohoto dne byl proveden po šestnácté hodině. Přesně v 16:35 byl vyhlášen poplach službu konajícímu družstvu na dopravní nehodu dvou vozidel v ulici Horní pod viaduktem. Na místo události vyjelo družstvo 1+4 s CAS 20 T815. Na místě je zjištěno, že došlo ke střetu vozidla Ford Sierra a Škoda Octavia Combi, ze kterých vytékají provozní kapaliny. Nikdo nebyl při nehodě zraněn. Naše jednotka provedla protipožární opatření, odpojení akumulátoru, osvětlení místa nehody a následný úklid komunikace po nehodě. Na místě události spolupracovali s hlídkou městské policie Chodov a hlídkou Policie ČR.

V zimních měsících bývá obvykle klidněji, co do počtu výjezdů. Většinou je jich méně, ale o to jsou náročnější jak na techniku, tak na fyzickou kondici hasičů. Pátek 23. ledna byl náročný pro naši zásahovou jednotku jak fyzicky, tak i počtem výjezdů během jednoho dne. I když jsem jednotka kategorie JPO II, není zvykem vyjet čtyřikrát za den.

Ve 13:38 hodin byl vyhlášen poplach pro druhé družstvo naší jednotky do ulice Čs. odbojářů. Jednalo se o spolupráci s Policií ČR a družstvo vyjelo s CAS 20 T815 (1+3). Naše jednotka poskytnula pomoc při snesení lidského kadáveru větší hmotnosti. Pro naše družstvo to byl náročný zásah i z důvodu, že tuto činnost museli provádět v dýchací technice.

 

Velmi náročný zásah je pro hasiče požár objektu s větším počtem tlakových nádob. Požár s touto situací nastal po poledni v Karlových Varech na výjezdu na Prahu u silnice tzv."staré Pražské". Krajské operační a informační středisko HZS Karlovarského kraje vyhlásilo poplach naší jednotce ve 13:11 hodin.

V 10:23 hodin byl vyhlášen poplach jednotce na otevření uzavřených prostorů do ulice Čs. odbojářů v Chodově. Vyjelo družstvo 1+4 s vozidlem CAS 20 T815 a na místě velitel zjišťuje, že se jedná o otevření bytu na žádost PČR. Hlídka policie má na základě oznámení podezření na úmrtí uživatele bytu. Naše jednotka byt otevřela a policie nachází v bytě mrtvou osobu. Velitel předává místo zásahu hlídce PČR a jednotka se vrací na základnu.

V sobotu 17. ledna bylo hlídkou městské policie Chodov oznámeno na operační středisko městského záchranného systému v Chodově, že v ulici Tovární hrozí vlivem vzedmutí vody v částečně zamrznutém Vintířovském potoce k vylití mimo koryto a může ohrozit rodinný dům i řadu garáží, které jsou v blízkosti potoka. Byl informován velitel jednotky PO a bezpečnostní tajemník MěÚ, kteří začali řešit vzniklou situaci. Bylo rozhodnuto, že nebude vyhlášen poplach zásahové jednotce SDH, ale že se vyzve ke spolupráci správce toku a tím je Povodí Ohře. V pohotovosti byl také připraven pracovník Chodovských technických služeb s bagrem.

Po příjezdu zástupce Povodí Ohře, bylo rozhodnuto, že na místo přijede těžká technika (UDS 114), kterou zajistí správce toku a provede rozbití a odstranění ledu v kritických místech. Po odstranění ledu a uvolnění průtoku v potoce, byl zásah městského záchranného systému, kam patří i jednotka SDH Chodov, ukončen a bylo rozhodnuto, že městská policie bude průběžně kontrolovat stav na tomto toku.

Krátce po půl třetí ráno 14. ledna 2009 došlo k požáru sklepních prostor výškové obytné budovy v Chodově v ulici Boženy Němcové. Na místě zasahovaly celkem 3 jednotky PO. Místní jednotka SDH Chodov s CAS 24 T815 TERRNo1, jednotka HZSp Sokolovské uhelné s CAS 20 T815 TERRNo1 Portugal a jednotka HZS Karlovarského kraje stanice Sokolov s CAS 24 Scania P340.

Školení a kondiční jízdy se nemusejí provádět jen u celé jednotky na jednou. Několik členů zásahové jednotky, kteří pracují na směny, provedli opakovací školení obsluhy vozidla CAS 20 a kondiční jízdy s tímto vozidlem v dopoledních hodinách v pátek 9. ledna. Proškolení obsluhy nové cisterny je také individuální, i když hlavní seznámení s obsluhou proběhlo již minulý rok. Vozidlo má za sebou několik ostrých výjezdů, ale opakování matka moudrosti. Po zopakování a položení kontrolních otázek se skupina hasičů vydala na kondiční jízdy. Ty proběhly jen v katastru našeho města s jízdou v lehkém zasněženém terénu. Také v rámci kondiční jízdy se kontrolovala průjezdnost ulic, jelikož nesprávné parkování okolo domů, je špatný zvyk řidičů ve městě. Někteří hasiči si také vyzkoušeli znalost místopisu a umístění nových a nově stavěných budov firem, které podnikají v našem městě.