Dvoudílný velikostní protichemický oděv, zhotovený z polyetylénbutilu.

Skládá se z kalhot a blůzy. Kalhoty jsou se zvýšeným pasem a šlemi. Do nohavic jsou vlepeny gumové holínky. Blůza se převléká přes hlavu. V dolní části blůzy je stahovací manžeta, aby blůza lépe dolehla na tělo a lépe zabraňovala vnikání agresivních látek pod blůzu. V pase se blůza stahuje páskem, který má tentýž význam, jako manžeta. Rukávy jsou ukončeny plastovou manžetou, na kterou se natáhne rukavice a fixuje se plastovým kroužkem proti shrnutí. V oblasti krku je na blůzu našita kapuce s otvorem pro ochrannou masku dýchacího přístroje. Dýchací přístroj je nasazen na oděvu z jeho vnější strany.

Materiál oděvu odolává vysoce koncentrovaným louhům a kyselinám a má svou stálost i při teplotách 80 - 120 °C, není však odolný proti dlouhodobému působení ropných produktů.

Dýchací přístroje se u hasičů používají vždy, když klesne hodnota kyslíku ve vzduchu pod 20,9%. Naše jednotka disponuje třemi druhy vzduchových dýchacích přístrojů určených pro hasiče. Jsou to starší Saturny o obsahu láhve 2, 5, 7 litrů (záložní kusy) a především přístroje nové generace Dräger řady PA90/PSS90.

Pro účely plošného pokrytí území ČR jednotkami PO (viz. organizace systému jednotek PO) se dle operační hodnoty (viz. tabulka č. 1) dělí jednotky PO do šesti kategorií JPO I až JPO VI.

Těsně před letošními vánoci, přesně 18. prosince, došlo k prodeji i posledního vozidla z programu odprodeje techniky jednotky požární ochrany města Chodova. Poslední vozidlo, které bylo prodáno, byl technický automobil TA 2. Automobil odkoupila obec Babice nad Svitavou z Jihomoravského kraje pro svůj Sbor dobrovolných hasičů obce.

Rádi bychom zabránili šíření neověřených spekulací, a proto přinášíme objektivní informace o dopravní nehodě naší cisterny.

Ve čtvrtek 11. prosince, při sjíždění do Karlových Varů od Prahy, došlo na totální ledovce ke smyku zadní nápravy našeho nového zásahového vozu. Jel mladý začínající řidič, který 300 až 400 metrů bravurně rovnal vozidlo, načež vypnula při 800 otáčkách motorová brzda a auto sjelo do příkopu. Nehoda se obešla bez zranění osob. Odnesl to laminátový přední a zadní podběh a promáčklý plech kolem výtlaků na pravé straně. Jinak ani škrábanec. Na vozidle byly nasazeny zimní pneumatiky.

Tatra jela v noci na pondělí do servisu a ve středu se poveze zase zpátky. Ve čtvrtek už bude opět na výjezdu.

Na fotografiích č. 59 a 60 jsou zobrazeny jediné škody po nehodě.

Nastala chvíle, kdy Vám můžeme představit nové vozidlo, které přibylo v garážích tatrovácké bašty - JPO Chodov.

Služba další hasičské techniky skončila 3. prosince 2008 dopoledne, kdy bylo předáno Sboru dobrovolných hasičů Braškov (okres Kladno), vozidlo CAS 24 L101 (Liazka) z programu odprodeje techniky Jednotky požární ochrany města Chodova. Jedná se o poslední vozidlo značky LIAZ, které sloužilo u našeho sboru. Jednotka SDH Chodov s tímto automobilem provedla od roku 1997 mnoho zásahů k záchraně a pomoci občanům našeho města a vždy se vrátila v pořádku na základnu.  I když je cisterna vyrobena v roce 1988, byla vzorně udržovaná a doufáme, že ještě dlouho bude sloužit k záchraně životů.

Rozdělení podle Řádu strojní služby:

 

Nové složení výjezdu techniky u SDH Chodov. Po převzetí nové cisterny, je technika určená pro výjezd následující.

Ve čtvrtek 30. 10. 2008 vykonala čtyřčlenná skupina pod vedením velitele jednotky, inspekční cestu do THT v Poličce. V pátek byl kontrolní den, kdy se prováděli poslední úpravy a dolaďování před předáním nové cisterny našemu sboru. Za naší přítomnosti,  zaměstnankyně externí firmy, prováděla polep auta různými nápisy.  Cisterna vypadá trochu jinak než ta předešlá, ale je perfektní. Ve vozidle je několik novinek, které ještě v naší republice nikdo nemá. Nějaké změny museli být udělány k naší nelibosti, ale co se dá dělat. Vozidlo by mělo, podle slov velitele jednotky, být předáno našemu sboru během měsíce listopadu. Po zajetí a servisní kontrole, bude auto dáno na výjezd. Po převzetí auta budou zveřejněny fotografie nového zásahového vozidla CAS 20 – S2Z.