Za rok 2021 absolvovala naše jednotka celkem 260 výjezdů, a to včetně činnosti v rámci ZOČ.

Z toho byl 45x požár, 24x silničních nehoda, 1x železniční nehoda, 4x únik plynu, 1x únik nebezpečné kapaliny, 11x únik ropných produktů, 155x technická pomoc z toho 41x nouzové otevření uzavřených prostor, 9x ostatní pomoc, 4x ostatní mimořádná událost, 6x planý poplach.

9x jsme vyjeli na přímou záchranu osoby s použitím AED.

Mimo katastrální území města Chodov bylo 87 zásahů.

Nejdelší, co se týká času a zároveň nejdále od místa dislokace, byl zásah na řešení následků tornáda ve městě Lužice na jižní Moravě, kdy jsme byli zařazeni do sestavy odřadu HZS Karlovarského kraje.

Při zásazích naší jednotky jsme zachránili 73 osob a 132 osob bylo evakuováno, z toho bylo 68 osob zraněných. 14 osob bylo nalezeno mrtvých nebo následně zemřelo.

Činností zásahové jednotky byla také spolupráce v rámci řešení pandemie Covid-19, kdy jsme zajišťovali dovoz a rozvoz ochranných pomůcek, činnost odběrových míst a činnost očkovacího místa.

Při zásazích jsme spolupracovali s HZS Karlovarského kraje, HZSp Sokolovská uhelná, právní nástupce a.s. Sokolov, HZSp Správa železnic Cheb, VHJ Hradiště (AČR), JSDH zařazenými v poplachovém plánu Karlovarského kraje, ale také se Záchranným útvarem HZS ČR, HZS ostatních krajů, JSDH ostatních krajů, a například s jednotkou HZS Jaderná elektrárna Dukovany.

Samozřejmostí je spolupráce se ZZS Karlovarského kraje, LZS Plzeň (AČR), LZS Praha (PČR), LZS Ústí nad Labem (DSA), Policií ČR a městskou policií Chodov.

Poslední dobou, a to čím dál častěji, se setkáváme s dvěma problémy. Jeden je letitý a druhý novodobý. Prvním je nedostupnost hasičské techniky pro zásahy u výškových budov. Ať už nemožnosti průjezdu ulicemi, tak především nemožností ustavení automobilových žebříků nebo automobilových plošin pro účinný zásah u budov. Hlavním důvodem jsou nevhodně zaparkovaná vozidla, a to i na místech, které jsou předurčena jako nástupní plocha pro požární techniku a také nevhodně rostoucí stromy přímo u budov.

Druhý problémem, který se objevuje zejména poslední rok, je zatajování informací o všech okolnostech, které můžou ovlivnit celý zásah, ale také následně způsobit komplikace všem zasahujícím složkám. Tímto chceme požádat všechny, kteří potřebují pomoc záchranných a bezpečnostních složek, aby vždy již při oznamovaní nebo i při přímé pomoci, v rámci komunikačních schopností, vždy uvedli všechny informace o okolnostech, které mohou ohrozit zdraví a životy hasičských záchranářů, zdravotnických záchranářů, policistů, strážníků, ale i dalších spolupracujících složek IZS, ale především mohou ovlivnit zásah jako takový.

Protože, až bude málo hasičů, zdravotníků, policistů, tak už Vám nikdo nepomůže.

V úterý 16. listopadu 2021 odborná porota ocenila padesát jednotek a sborů dobrovolných hasičů z celé České republiky za profesionálně provedené zásahy a preventivní a společensky prospěšnou činnost. Toto prestižní ocenění se udílí jednou ročně, na základě posouzení provedených zásahů a činnosti.

Zapojení se do boje s šířením nemoci covid-19, pomoc při povodních, tornádu nebo i osamoceným a nemocným lidem, to vše byly zásahy a činnosti, se kterými se přihlásili letošní finalisté do 11. ročníku ankety. O titul Jednotka nebo Sbor dobrovolných hasičů roku se ucházelo 120 zájemců z celé České republiky. Padesáti z nich pak veřejnost poslala rekordních téměř 58 tisíc hlasů, na základě, kterých vzešlo jejich výsledné pořadí.

Naše jednotka byla vybrána mezi finalisty oblasti „jih-západ Čech“ za zásah z 29. května 2021, kdy jsme zasahovali na požáru výškové budovy v ulici Školní v Chodově. Na základě výsledků hlasování veřejnosti, jsme obsadili krásné 2. místo. Podrobnosti o zásahu ZDE.

Jedním z cílů ankety je posílit veřejné povědomí o nenahraditelnosti 360 tisíců aktivních členů dobrovolných hasičů v rámci integrovaného záchranného systému. Díky regionální působnosti to jsou právě dobrovolní hasiči, kdo přijíždí většinou jako první a řeší prvotní zákroky při požárech, dopravních nehodách nebo povodních.

S ohledem na riziko covid-19 se vyhlašování 11. ročníku Ankety Dobrovolní hasiči roku konalo za zpřísněných ochranných opatření. Vyhlášení i příprav se mohli účastnit pouze osoby s platným negativními testy. Oceňování jednotek a sborů dobrovolných hasičů natáčely také kamery České televize, která byla hlavním mediálním partnerem večera. Diváci pořad budou moci vidět 4. prosince ve 14:30 na programu ČT2. Ty nejlepší zásahy a skutky představí prostřednictvím zábavného televizního pořadu široké veřejnosti.

Jednotka SDH Chodov DĚKUJE všem, kteří hlasovali a podpořili nás, v této anketě. Děkujeme také všem, co nás dlouhodobě podporují a v neposlední řadě děkujeme za každodenní podporu našim rodinám.

Město Chodov pořídilo pro potřeby zásahové činnosti chodovských hasičů nový technický prostředek. Ten na konci srpna převzala naše hasičská jednotka a je jím terénní čtyřkolka značky Can-Am od výrobce Bombardier R.P., kterou do ČR dodala společnost BCE a město zakoupilo od společnosti TOMICO group s.r.o. Vozidlo TRAXTER XU HD10 T má uzavřenou kabinu pro posádku, vysoce výkonný motor Rotax V-Twin 967cc, dynamický posilovač řízení, trakční systém se čtyřmi režimy, 2WD/4WD, odpružení TTA, duální kotoučové brzdy vpředu i vzadu, uzamykatelný diferenciál, 27palcové pneumatiky Maxxis Coronado, cargo box na 454 kg, čelní ochranný ocelový rám, ocelový rám k prodloužení nákladového cargo boxu, lanový naviják k samovyproštění s ocelovým lanem o délce 13 m, výstražné světelné zařízení Federal Signal Vama mini legend doplněné o Federal Sigma Vama nanoled a zvukové zařízení Federal Signal Vama ASX 700. Vozidlo je dlouhé 3,05 m (neprodloužená verze), široké 1,57 m a vysoké 1,93 m.

Zásahové vozidlo je předurčeno na zásahy v těžkém terénu v katastru města, ale i pro místa kde jsme určeni poplachovým plánem IZS. Jedná se především o zásahy záchrany osob, požáry ve špatně přístupném terénu, přeprava zraněných osob na přístupná místa nebo rychlou přepravu záchranářů ke zraněné osobě, pátrání po pohřešovaných osobách v terénu, řešení dopravních nehod v terénu, přeprava hasičských prostředků na místo zásahu a zpět, a průzkum širšího místa zásahu.

V současné době se vozidlo dovybavuje spojovacími prostředky pro komunikaci s operačním střediskem a probíhá školení členů jednotky a výcvikové a kondiční jízdy. Po splnění všech požadavků, bude vozidlo zařazeno do výjezdu.

Na pořízení tohoto speciálního hasičského prostředku se podílelo Město Chodov, Karlovarský kraj, Živý kraj, KH Czechia a paní Eva Bělohlávková.

Vánoční dárek v srpnu. Proč v srpnu? Protože v srpnu jsme dostali významný dar pro naši zásahovou jednotku. Do skupiny osobních ochranných prostředků při řešení mimořádných událostí technického charakteru a řešení požárů ve venkovním prostředí, jsme obdržely darem třicet kusů technických přileb značky Dragër typ HPS 3500 včetně ochranných brýlí, držáků svítilny a reflexních samolepek na ochranou přilbu. Tento významný dar jsme s díky přijali od paní Evy Bělohlávkové. Tímto znovu velice děkujeme za dar, který bude přispívat k ochraně zdraví a životů chodovských hasičů při řešení mimořádných událostí.

V pátek 30. dubna jsme opět zajišťovali logistickou a technickou podporu při přepojování rekonstruované trafostanice v ulici U Porcelánky. Přepojování probíhalo celý den a aby nemělo negativní vliv na obyvatelstvo, byly na místo přistaveny mobilní elektrocentrály. Jednu z nich jsme přivezli po zapůjčení od Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje. Tímto děkujeme HZS za zapůjčení a spolupráci.

V pondělí 26. dubna proběhly pravidelné kondiční jízdy s hasičskou technikou v rámci povinnosti stanovené předpisy k udržení možnosti řízení hlavní a speciální hasičské techniky. Při kondičních jízdách se nejen zdokonalují schopnosti hasičů v řízení hasičských automobilů, ale také se prověřuje průjezdnost ulic, nástupní plochy u výškových budov a dostupnost záchranného koše při využití automobilového žebříku. V pondělním odpoledni jsme prověřovali průjezdnost ulic ve městě, kdy byly některé ulice velmi špatně průjezdné a na některých místech zcela neprůjezdné. Neprůjezdnost byla řešena v úzké spolupráci s městskou policií, kdy na místo přijela hlídka Městské policie Chodov a přestupek byl řešen v rámci právních předpisů. Nejhorší místa, kdy se průjezd k výškovým budovám nedá řešit náhradním způsobem a osoby mohou být ve větší míře touto nedostupností ohrožené, byla v ulicích Jiráskova a Luční. Apelujeme na řidiče, aby dodržovali přesně stanovené odstupové vzdálenosti na komunikacích, především v zastavěné části města. Nedostupností pro hasičskou techniku se opozdí nebo znesnadní zásah hasičů a pomoc může potřebovat někdo ze špatně parkujících řidičů nebo někdo z jejich rodiny.

V pondělí 12. dubna jsme vypomáhali se zajišťováním technické a logistické podpory pro CHOTES při zajišťování elektrické energie v souvislosti s přepojováním elektrického vedení z trafostanice, která se začíná rekonstruovat, na mobilní stanici v ulici U Porcelánky. Rekonstrukce by měla být hotova na konci dubna, kdy budeme opět celý den spolupracovat na zajištění dodávek elektrické energie v uvedené ulici. Na místě byly použity tři mobilní elektrocentrály, kdy jednu jsme měli zapůjčenou od Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje. Tímto děkujeme HZS za zapůjčení a spolupráci.

V neděli 5. a 11. dubna jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli. Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

V neděli 7. března jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy určené pro pendlery s povolením a řidiče mezinárodní kamionové dopravy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli a testování provádí určení zdravotníci pod vedením paní Bělohlávkové. Členové naší zásahové jednotky pracují na odběrovém místě v části evidenční.

Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

V úterý 2. března jsme na pokyn města Chodov, dle distribučního plánu, provedli rozvoz a redistribuci osobních ochranných prostředků a to respirátorů FFP2, určených pro mateřské a základní školy, ze skladu ORP Sokolov do určených míst v Chodově, Novém Sedle a Vintířově.