V pátek 30. dubna jsme opět zajišťovali logistickou a technickou podporu při přepojování rekonstruované trafostanice v ulici U Porcelánky. Přepojování probíhalo celý den a aby nemělo negativní vliv na obyvatelstvo, byly na místo přistaveny mobilní elektrocentrály. Jednu z nich jsme přivezli po zapůjčení od Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje. Tímto děkujeme HZS za zapůjčení a spolupráci.

V pondělí 26. dubna proběhly pravidelné kondiční jízdy s hasičskou technikou v rámci povinnosti stanovené předpisy k udržení možnosti řízení hlavní a speciální hasičské techniky. Při kondičních jízdách se nejen zdokonalují schopnosti hasičů v řízení hasičských automobilů, ale také se prověřuje průjezdnost ulic, nástupní plochy u výškových budov a dostupnost záchranného koše při využití automobilového žebříku. V pondělním odpoledni jsme prověřovali průjezdnost ulic ve městě, kdy byly některé ulice velmi špatně průjezdné a na některých místech zcela neprůjezdné. Neprůjezdnost byla řešena v úzké spolupráci s městskou policií, kdy na místo přijela hlídka Městské policie Chodov a přestupek byl řešen v rámci právních předpisů. Nejhorší místa, kdy se průjezd k výškovým budovám nedá řešit náhradním způsobem a osoby mohou být ve větší míře touto nedostupností ohrožené, byla v ulicích Jiráskova a Luční. Apelujeme na řidiče, aby dodržovali přesně stanovené odstupové vzdálenosti na komunikacích, především v zastavěné části města. Nedostupností pro hasičskou techniku se opozdí nebo znesnadní zásah hasičů a pomoc může potřebovat někdo ze špatně parkujících řidičů nebo někdo z jejich rodiny.

V pondělí 12. dubna jsme vypomáhali se zajišťováním technické a logistické podpory pro CHOTES při zajišťování elektrické energie v souvislosti s přepojováním elektrického vedení z trafostanice, která se začíná rekonstruovat, na mobilní stanici v ulici U Porcelánky. Rekonstrukce by měla být hotova na konci dubna, kdy budeme opět celý den spolupracovat na zajištění dodávek elektrické energie v uvedené ulici. Na místě byly použity tři mobilní elektrocentrály, kdy jednu jsme měli zapůjčenou od Hasičského záchranného sboru Karlovarského kraje. Tímto děkujeme HZS za zapůjčení a spolupráci.

V neděli 5. a 11. dubna jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli. Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

V neděli 7. března jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy určené pro pendlery s povolením a řidiče mezinárodní kamionové dopravy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli a testování provádí určení zdravotníci pod vedením paní Bělohlávkové. Členové naší zásahové jednotky pracují na odběrovém místě v části evidenční.

Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

V úterý 2. března jsme na pokyn města Chodov, dle distribučního plánu, provedli rozvoz a redistribuci osobních ochranných prostředků a to respirátorů FFP2, určených pro mateřské a základní školy, ze skladu ORP Sokolov do určených míst v Chodově, Novém Sedle a Vintířově.

V neděli 28. února jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy určené pro pendlery s povolením a řidiče mezinárodní kamionové dopravy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli a členové naší zásahové jednotky pracují na odběrovém místě v části administrace.

Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

Dnes v neděli 21. února jsme opět pomáhali s provozem odběrového místa v Chodově, kde se provádějí antigenní testy určené pro pendlery s povolením a řidiče mezinárodní kamionové dopravy. Testování je v Chodově prováděno jen v neděli a testování provádí určení zdravotníci pod vedením paní Bělohlávkové. Členové naší zásahové jednotky pracují na odběrovém místě v části evidenční.

Zájemci se musí přihlásit skrze centrální rezervační krajský formulář na stránkách https://www.rezervacekk.cz/

Pro neděli 21. 2. 2021 je již kapacita volných míst na odběrovém místě Chodov vyčerpána.

Chceme Vás všechny požádat o trpělivost a shovívavost, a především o dodržování hygienických opatření v odběrovém místě a dodržování vládních opatření i před budovou. 

Upozornění:

Při nedodržení intervalu stanoveného pro pojišťovnou hrazené provedení POC antigenního testu Vám test nebude proveden nebo po Vás může být vymáhána úhrada vyšetření, a to i zpětně.

- Věnujte pozornost vyplnění správné e-mailové adresy v registračním formuláři, na který Vám bude zaslán odkaz pro potvrzení, případnou změnu či zrušení rezervace. Nenaleznete-li potvrzovací email v doručené poště (zejm. @gmail.com), zkontrolujte složky „Spam“ a „Hromadné zprávy“.

Na odběr se dostavte v přesně rezervovaný čas. Přispějete tak k předcházení vzniku front na odběrovém místě a omezování kapacit daného odběrového místa.

- Pokud se nemůžete dostavit ve Vámi rezervovaném termínu testu, zrušte tuto rezervaci prostřednictvím odkazu uvedeného v potvrzovacím e-mailu. Uvolníte tak kapacitu pro jiné zájemce o testování.

 

V úterý 16. února jsme mimo zásahů u dvou dopravních nehod a odstraňování ledových převisů na budovách města, provedli dovoz ochranných pomůcek ze skladu úřadu ORP Sokolov. Následně jsme respirátory řady FFP2, které obdrželo město Chodov, předali na určená místa v našem městě dle rozdělovacího plánu města Chodov.

V úterý 16. února dopoledne jsme na žádost města Chodov prováděli preventivní opatření v rámci bezpečnosti obyvatel u čtyřech budov v majetku města. S pomocí automobilového žebříku AZ 30 Iveco Magirus jsme postupně provedli odstranění sněhových převisů a rampouchů.

Hasiči v této souvislosti všechny občany a majitele objektů upozorňují, že:

• Za bezpečný provoz staveb, tedy i za bezpečný stav a údržbu střech, zodpovídají výhradně majitelé těchto objektů. Ti mají zákonnou povinnost starat se o svůj majetek tak, aby neohrozili zdraví, životy a majetek dalších osob.

• Měli by tedy i průběžně odstraňovat sníh a led ze střech, aby nebyla střešní konstrukce nadměrně zatížena a nebyli ohroženi kolemjdoucí lidé nebo majetek.

Projekt vznikl v roce 2016 u HZS Středočeského kraje s cílem neagresivní formou upozornit obyvatele v hustě zastavěných a obydlených lokalitách na rizika plynoucí z nedodržování legislativy při parkování vozidel.

Dalším cílem je navázání spolupráce s místní samosprávou a hledání společných řešení přijatelných jak pro samosprávu, tak pro složky IZS, a tím předcházení fatálním následkům případných mimořádných událostí.

Projekt dlouhodobě cílí především na slušné řidiče a řidičky, kteří si neuvědomují možný dosah svého jednání při špatném parkování a pouze opakují vzorce chování zažité na daném sídlišti. Hasiči tak reagují na stále se zhoršující stav průjezdnosti na sídlištích budovaných především v 70. a 80. letech 20. století, a s tím spojené nepřístupné (neoznačené) nástupní plochy pro požární techniku.

Nástupní plocha pro požární techniku je zpravidla zřízena v blízkosti bytových domů s výškou nad 12m (5 a více nadzemních podlažích) a je většinou označena zákazem vjezdu, zákazem stání nebo zastavení. Nástupní plocha slouží v případě potřeby pro ustavení většinou výškové techniky, která je využívána jak pro samotný zásah, tak i pro evakuaci osob z vyšších pater. Právě z  tohoto důvodu byly na sídlištích budované pojezdové chodníky a nástupní plochy pro příjezd hasičů do vzdálenosti 4 – 7 metrů od vchodu, aby mohl být efektivně využit maximální dosah výškové techniky.

Hasiči Chodov se dlouhodobě potýkají, stejně jako jinde, s problémem špatné průjezdnosti ulic. Některé situace jsou ale extrémní. Například poslední adventní sobotu tohoto roku bylo v rámci kondičních jízd kontrolováno několik ulic v Chodově. V případě jedné situace v ulici Revoluční, museli hasiči řešit ve spolupráci s městskou policií přeparkování velmi nevhodně zaparkovaného osobního vozidla.